Rabu, 11 September 2013

Jom...kita Meminang di MELAKA .. (31 Ogos)


Syukur Alhamdulillah pinangan kami d terima.. !!! 
Al-Kisah.... Rombongan meminang di Melaka... pada tanggal 31 Ogos 2013.. kami serombongan pegi meminang si anak gadis di Melaka.. tak lain tak bukan adik aku sendiri.. Mohammed Husyaidi dengan tunangnyer Nursoleha ... kire ini proses pertama kali dlm family aku g meminang dulu aku n mak aku d pinang.. sekarang kami pegi meminang.. 

Nak g meminang anak dara org bukan senang ooo.. bnyk nak kene sedia kan.. hantaran kat bawah nie aku n mak aku gubah dan siapkan dari mula sampai akhir..  tema yg adik aku pilih tak lain tak bukan oren laaa... kami dari perak ade laa dlm 5 keta.. jumlah ahli termasuk kanak2 ade laa dlm 20++... Alhamdulillah semua berjalan lancar.. 





nie antara snap pic dlm perjalanan nak g masuk umah org pompuan.. adik aku kene quarantine dlm keta dulu.. hehehe nampak muke excited nak masuk umah .. :)  
 kami pihak lelaki bawak 7 dulang nak tau ape yg kami bawak?? meh kite refresh..

  • cincin tunang (nie aku deco ade lep2 lagi.. ) 
  • album yg diisi duit hantaran ( 10% jer)
  • cup cake ( aku tempah khas oren putih) 
  • telekung kerawang2 (aku n mama yg pilih lawaaa .. huwaaaa nak jugakkk) 
  • ikan bahulu ( ini khas dari mak de aku.. aku tolong touch up jer) 
  • last sekali tepak sirih ( penuh adat istiadat)

selesai bab hantaran... nie pulak bab juru cakap... nampak yg sepasang baju hijau itu? itu lah busu n uncle aku.. Uncle Pin - adik bongsu arwah bapak aku.. tinggal dia aje yg lelaki pon belah bapak aku.. kalau adik beradik tiri ade lagi.. ni yg adik kandung.. so.. Uncle Pin lah jadi tok sidang kami.. yg baju hitam tu abg sulung kami.. haaa yg tu masih solo n available.. tak yah isi2 borang.. apply terus.. :) heheh jgn marah haa big bro.. 

Dgn kata sepakat yg telah dicapai oleh kedua2 pihak.. maka terlerai lah satu ikatan perjanjian ( Pertunangan) antara Husyaidi & Soleha... semoga jodoh kalian berpanjangan dan kekal hingga ke JANNAH ... next step .. kite rancang untuk lafaz nikah yer adik2..Insyaallah.. 



okey dah tibe mase aku reveal kan siape kah gerangan mereka2 yg bertuang nie kan.. Tadaaaa... 
(dah selesai baru leh panggil si teruna bertemu si dara yer adik2)  




Tok sidang kate kene panggil si dara keluar dgn si teruna takot2 ter slaah org .. atau tersalah sarung cincin.. maklum laa family kami ramai lelaki.. dan family soleha ramai pompuan.. jen..jen..jengggg.. hehehehe 


HUSYAIDI  & SOLEHA 

Mama kami.. Aidi.. Arai (saye) ... Soleha.. n Mama Soleha

TAHNIAH!!!

opppss sebelom ending... kite tgk semua2 yg hadir pada majlis tu.. jom!!!!
 

 




END





Tiada ulasan:

Catat Ulasan