Khamis, 12 September 2013

ZOO MELAKA ( last part )

Okey .. lai..lai... kite abih kan story pasai Melaka jom.. sebelom nie dah cite pasal River Cruise kan ... okey nie cite pasai g jalan Zoo Melaka plak.. aktiviti kami selepas g meminang ari tue.. straight ke main story jom..

ZOO MELAKA

Memandangkan rombongan kami boleh tahan dgn kehadiran kanak2... maka kesesuaian untuk bwk mereka adalah ke Zoo Melaka.. sebenarnyer yg mak-mak , bapak-bapak  pon semangat nak masuk dlm zoo tue... termasuk aku.. ase nyer aku tak penah masuk zoo melaka lagi.. zoo Taiping. zoo negara tu bnyk kali lah jugak kan..  so.. sedikit info.. harga tiket.. seorang dewasa RM15 (latest).. kanak2 RM8 (kalau tak silap).. -itu tak termasuk tram yer adik2.. :) semangat nak masuk kan.. tak kisah dah harga tiket..

Maka masuk lah kami ke dalam zoo dgn perasaan yang berkobar2.. langkah kanan sbb time kami sampai.. ade persembahan yg baru start.. show nie 3 kali sehari.. salah satunyer time kami masuk pukul 4.. mmg best.. salute kepada mereka.. ade show orang utan, burung enggang, burung helang.. flaminggo.. merpati.. eh berbaloi lah.. ( bagi aku kat show nie aje dah berbaloi nilai tiket yg aku bayar.. mmg terbaik.. )

Show nie ade lah dalam 40 minit aku ase.. :) then abih show baru laa kami g jalan2.. dlm zoo mmg ade disediakan tram ( mcm ketaapi mini tue) seorang 5 hinggit.. tapi last tren nie kol 5.30.. dan pukul 6 dah kene kuar zoo dah.. jadi kami ambil keputusan tuk jalan kami aje.. lagi seronok berjalan kaki wei.. nak tgk kami seronok ke tak? haa nie bukti dia.. 

 posing maut sorang2 kan .. semua tak nak kalah.. itu giraffe a.k.a giri :) Kwang Soo
tgk kerjasama antara kami ngan binatang2 di belakang sgt bagus ( aku lupe binatang ape nie) 

Zoo nie mmg besar... tak silap aku 2.5km.. dah maki berjaya habis kan.. tapi tu pon lingkaran luar aje.. kalau yg selit2 dlm tu mmg kami tak sempat pegi.. sbb dah petang kan..



 tapi mmg best laa bawak bebudak dtg zoo.. keterujaan mereka yg buat pertama kali jejak zoo mmg priceless ...
haa nie kalau jumpe harimau secomel nie... bukan lari lintang pukang.. aku yg g geget pipi dia.. comel sesangat.. :) 



teruja aku tgk keterujaan mereka.. haha over tak?? 

okey lah semua.. takat nie jer gambar2 zoo yg ade.. lain tu kami lebih hayati dgn mata kepala sendiri.. dan tak boleh nak ungkap kan dalam blog nie bertapa bestnyer dapat spend time ngan family .. lepak2.. santai2.. gelak ketawa.. semua ade lah.. so jgn lepas kan peluang korang kalau berkesempatan tu aktiviti2 mcm nie yerk.. :) adios!!!! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan