Jumaat, 10 Oktober 2014

UNIVERSAL STUDIO SINGAPURA

Ready or not here we go!!!!!

Setelah sekian lame dok bace blog org.. dok plan nak pegi tak jadi2... dok bukak tutup harga tiket online.. cr servis terbaik ... AKHIRNYA... janji en suami nak bg hadiah harijadi kami berdua tertunai... Alhamdulillah... jom nak kongsi sikit pengalaman kami... maybe leh jadi tips buat korang..

First untuk tiket uss n transporrt aku survey d mcm2 tempat.. last jumpe ngan brother Hilmi dr JB nie.. dia buat pakej tu.. dgn rm199 seorang dpt tiket masuk n bus pegi balik dr tune hotel ke uss...

Bg aku berbaloi n servis tip top.. memule terpikir jugak betul ke.. yakin ker.. tawakal aje lah.. tgk2 mng boleh d percayai... pagi kami berkumpul pada tarikh yg d janjikan... seawal 7.15 pagi... bile dah daftar naik bus.. dan ulang semula turun naik bus d imegresen.. selesai.. jom kite terus ke Sentosa...

Melangah masuk USS

Berdebar tak terkire... teruja lah kate kan.. first naik aje dr parking bus d ground floor terus mata meliar mencari globe Universal ( mercu tanda USS)

Bile dah nampak depan mate haa apelagi... gatal2 badan nak berfoto.. ambik sampai lebam... ahahahha... pegi berdua nie 1 aje kekurangan dia... susah nak bergambar berdua.. tp jgn risau.. pihak Uss sentiase berkeliaran tuk tolong kite... serah aje camera.. selesai... lain2 tu kene laa ringan mulut... mintak tolong para pengunjung situ.. tp jgn risau semua sporting belaka... semua tgh happy mood kan..

Selesai tu berkumpullah depan pintu masuk.. tunggu untuk d lepaskan masuk kedalam... haa bile dah masuk.. meLIAR lah korang semua.. termasuk kami suami isteri... eh short story.. semua n setiap langkah kalau boleh nak d rakamkan .. bukan senang nak dtg tu... ahahahah

Antara permainan menarik!!!

Dlm bnyk2 mainan first sekali kami terjah.. trasfomers!!!  Fuhhh.. bayangkan aku yg gayat nie berjaya main benda alah tu... tp mmg best game dia.. real.. menjerit saje aku.. ahahahaha tambah lagi d takot2 kan oleh laki aku.. hishhhh mau tak menggeletor.. tp best!!

Next !!! The Mummy.. yg nie terus terang aku tk berani.. roller coster dlm gelap... ini aku bg laki aku jer masuk (hek elek bagi.. ke takott) dia ambik single ride... cepat sikit.. single ride ni line dia lain... penuh kan seat yg group lain tk ade.. so mcm tk yah beratur laa... Nie komen laki aku lepas turun dr the mummy tu " gayat!!! Siap ade go stan ke belakang lagi... "
So enough said... mujuq aku tak masuk kalau tak muntah hijo laaa aku..

Seterus nyer kami ke jurassic park... benda ni pon same laa.. bot coster... flying coster.. haa beratur laa sampai lebam... pegi week day pon bersepah org ramai.. tp aku rase 20% sahaja dari time cuti sekolah.. giler ramaiiii... aku bertuah dpt jumpe dinasor seolah2 hidop.. tp robot... dia ade 2kali je sehari.

Sambung lagi!!!! Jom ke Water wolrd... pergh mmg superb... dia show bertema kan air... mmg ternganga jugak laa tgk.. best.. boleh bg depa 5 bintang...

Laangkah dan terus melangkah ke alam Sherk.. 4D .. ok nampak hidop... pastu g madagascar pon same...

LUNCH !!

Time santap... kite Dpt laaa coupon makan 5dollar... boleh mkn d cafe yg berhampiran saseme street... siap ade life show.. ok sedap kenyang n halal... beli la air yg leh refill.. pastu refill 2 dolar sampai lebam.. jimat...

Lepas lunch kami sambung masuk tgk show elmo n friend.. mmg  kanak2 sgt tp bg aku best sbb mmg membesar ngan depa ni dlm tv pon. Dpt tgk life mau tak teruja.. laki aku time ni mcm time rehat lepas mkn leh tido dlm tempat sejuk tu kan.. ahah haha...

PUSINGAN KE DUA

Lepas makan tu kami pusing tuk tgk2 mane tempat terlepas / tak perasan mase teruja pagi td kan... mmg ade.. bnyk plak tu... ade show steven spillberg.. ini mmg ternganga jugak laa .. mcm ribot taufan betui d buatnyer....

Pastu pusing2 cari2 mane2 karektor yg berkeliaran.. sempat lagi laki aku masuk naik roller coster sherk.. lepas gian lah tu... dan merewang2 lah kalian sampai abis mase yg d janjikan dgn driver bus... keluar masuk lah kedai mane yg ade... sampai lebam kaki...

Pastu cukup time kite balikkk... baik bus.. semua dah diammm.. penat n lesu.. sambung turun naik imegresen... dan sampai ke jb...

Dan berakhirlah perjalanan seharian kami d uss..

Alhamdulillah.. seronokbn puas hati...

Time balik ke realiti  n kerja hakiki..  kerja kerja kerja... berseronok... kerja..kerja..

P/s  bg perokok.. ade tempat khas je leh rokok yer.. jgn main bedal aje.. kene denda nnt ... ok... daaaaa

Ade gambar2 tuk korang d bawah nie...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan